Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan
Mobiele telefoon

Zet een ICE-contact in je telefoon

Een mobiele telefoon is vaak vergrendeld met een code of vingerafdruk. Dit is niet handig voor als er iets gebeurt en je kan zelf geen handelingen meer uitvoeren. Maak daarom een noodcontact aan, een ICE contact (In Case of Emergency), in je telefoon. Op die manier hoeft een hulpdienst of degene die je helpt op dat moment niet de telefoon te ontgrendelen. Hieronder wordt uitgelegd hoe je dit instelt. 

ICE-nummer instellen bij Android: 

1. Ga naar contacten.
2. Ga naar groepen.
3. Ga naar: ICE contact bij nood.
4. Klik op de button om contact toe te voegen.
5. Klik op contact noodgevallen en selecteer een contactpersoon.
6. Sla je aanpassingen op.

ICE-nummer instellen bij iOS: 

1. Open de applicatie Gezondheid.
2. Onderin vind je vier tabbladen. Ga naar het tabblad ‘Medische ID’.
3. Maak een medische ID aan en scroll naar beneden. Hier vind je de optie 'Voeg contactpersoon toe'. Selecteer je noodcontact. Ook is het mogelijk om andere zaken in te vullen, zoals medische aandoeningen, allergieën en reacties, medicijngebruik, bloedgroep en aantekeningen.
4. Let op: zorg dat helemaal bovenin de optie ‘Toon bij vergrendeling’ is ingeschakeld (dit kun je checken door op ‘wijzig’ te drukken).
5. Als je klaar bent met het invoeren van je gegevens druk je op 'gereed' (rechts bovenin).

Als je nu je telefoon vergrendelt en weer ontgrendelt, kun je rechts onderin op ‘Noodgeval’ drukken. Je kunt dan direct 112 bellen, of je ICE-contactpersoon tonen.

Vond je deze pagina nuttig?